a zwykła żarówka kosztuje max 50zł, wieć gdzie tu oszczędność?
LED jako oświetlenie główne
Zwiń
X
-
Te modele, które testowano, nie dawały silniejszego (dalszego) światła niż bixenon. Mówimy o stanie obecnym.
Natomiast przedstawiona wyżej prezentacja zdaje się ukazywać technologię doskonałą. Spełnienie marzeń o oświetleniu drogowym - zwłaszcza na nasze drogi coś wspaniałego. Dla kogoś kto trasy pokonuje nocą - wyposażenie obowiązkowe, nie do przecenienia :!:
Ciekawe tylko jak rozwiązują następujące problemy:
- jazda drogą o jezdniach rozdzielonych barierą,
- samochód z naprzeciwka ma słabe lub niekompletne oświetlenie (co na to kamera?),
- zgodność z przepisami definiującymi zasady użycia świateł drogowych.
No i bariera mentalna - na polskich drogach pełno jest nerwusów, którzy sami nie używają drogowych, a do tego z daleka migają gdy jadę z naprzeciwka i jeszcze nie wyłączam swoich drogowych, bo dzieli nas ponad 500 metrów - one ich jeszcze nie oślepiają, bo nie ma takiej fizycznej możliwości, to czysta nerwowość.
M.666 4U
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez beavisoTe modele, które testowano, nie dawały silniejszego (dalszego) światła niż bixenon. Mówimy o stanie obecnym...M.
Tutaj nie jest kwestią silniejsze światło, bo to gdyby nie przepisy itp dałoby się zrobić, pewnie nawet ze zwykłymi żarówkami, problemem jest: jak oświetlić więcej drogi nie oślepiając pozostałych kierowców. IMO dobrze kombinują z tymi zmiennymi systemami oświetlenia.
PS Ja też należę do tych nerwusów, którym przeszkadzają długie nawet z 500m
,co prawda nie denerwuje mnie to tylko daje sygnał, aby to coś wyłączył.Jeśli jedziesz szybciej niż ja, jesteś wariatem.
Jeśli jedziesz wolniej niż ja, jesteś debilem
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez beavisobo dzieli nas ponad 500 metrów - one ich jeszcze nie oślepiają,
Z resztą, przepisy z tego wiem wyraźnie mówią, że jeśli masz kontakt wzrokowy z innym samochodem to masz obowiązek wyłączyć drogowe.
[ Dodano: Pią 13 Gru, 13 11:16 ]
A co do MatrixLED z Audi, to w USA nie będą dostępne na razie bo nie spełniają ich przepisów odnośnie oddzielenia funkcji świateł mijania od drogowych.
Lobby motoryzacyjne (nie tylko Audi) prowadzi teraz ostrą akcję w stronę zmian w przepisach.
Komentarz
-
-
Nie traktujcie tak dosłownie tych 500 metrów, nie mam dalmierza w oku. Chodzi bardziej o sytuacje, w których do minięcia się pozostaje więcej jak ok. 15 sekund. Przy prędkości obu pojazdów ok. 100 km/h wyliczyłem, że 15 sekund oznacza 800 metrów. Chodzi o tzw. długie proste. Zresztą najgorszy jest moment tuż przed minięciem się - wówczas układ światło-cień powoduje, że pobocze pozostaje niewidoczne. Sobiesław Zasada radzi w takich sytuacjach zaświecić drogowe dosłownie na pół sekundy - tuż przed mijanką.
Jestem pod wrażeniem prezentacji "inteligencji" tych adaptacyjnych świateł LED. Po tym jak do jazdy nocnej w trasach przesiadłem się z Octavii II z H7+H1 na Vectrę z bixenonem skrętnym + dodatkowymi H1 na długich (podwójne źródło świateł drogowych: żarnik+halogen) stałem się entuzjastą nowoczesnej techniki oświetlenia a przecież taka Insignia czy Superb potrafią jeszcze więcej.
M.666 4U
Komentarz
-
Komentarz